Päť najčastejších chýb v online reklame
Inzerenti často preceňujú schopnosť cieliť reklamu reklamnými systémami. Pri plánovaní kampaní si treba uvedomiť, že:
- výberom cieľovej skupiny len zvyšujete pravdepodobnosť, že medzi oslovenými ľuďmi ich bude viac, než je bežné (ak si vyberiete fanúšikov áut, sú tam čiastočne aj ľudia, ktorých to nezaujíma; ak si vyberiete ľudí, vyhľadávajúcich slovo „fotoaparát“, nie všetci si ho chcú kúpiť).
- výberom cieľovej skupiny neoslovíte všetkých, ktorých chcete. Nie je totiž možné podľa správania na internete nájsť všetkých so záujmom o kúpu auta alebo o rekreačné behanie.
Preto pri plánovaní kampane cielenej na novú konkrétnu cieľovú skupinu vyskúšajte viacero reklamných systémov, čím zvýšite pravdepodobnosť, že nájdete systém pre najpresnejšie/najefektívnejšie cielenie (pre každú cieľovú skupinu môže fungovať iný reklamný systém a nedá sa všeobecne povedať, že jeden systém funguje na všetko lepšie alebo horšie). Skúšajte viac nastavení a viac systémov, aby sa vám nestalo, že podstatná časť vašich potenciálnych zákazníkov o vás ani nevie, pretože pre tento účel nevyužíva vyhľadávanie, alebo nepoužíva vami preferovanú sociálnu sieť.