Pravidlá tvorby PPC reklám
Pri propagácií Vašich web stránok prostredníctvom služby ETARGET, musia Vaše reklamy spĺňať nasledujúce Pravidlá tvorby reklám. Ak chcete, aby sa Vaše reklamy zobrazovali bez zásadných zmien, pozorne si preštudujte uvedené pravidlá.
Základné pravidlá pre zobrazovanie rekláv sieti ETARGET a ostatných partnerských sieťach
reklama nesmie obsahovať vulgárne slová a výrazy
reklama na hazardné hry, tipovanie , vedomostné hry, sú zakázané s výnimkou inzerentov s licenciou
reklama na alkohol, tabakové výrobky, výrobky pre ich užívanie, je regulovaná zákonom o reklame a retransmisii danej krajiny
reklama na zbrane, strelivo a výbušniny je regulovaná zákonom a zbraniach a strelive danej krajiny
reklama na produkty pre dospelých (porno, sexuálne pomôcky, medicínske doplnky...) je povolená, avšak vzhľadom na charakter reklamy môže byť v niektorých partnerských sieťach jej zobrazenie obmedzené, prípadne zamietnuté
reklama nesmie obsahovať sexuálne provokujúce výrazy, nahotu, prípadne zobrazenie osob v explicitných, alebo vyzývavých polohách
zoznamky sú v sieti ETARGET povolené, avšak vzhľadom na charakter reklamy môže byť v niektorých partnerských sieťach jej zobrazenie obmedzené, prípadne zamietnuté
liečivá a lekárske doplnky sú v sieti ETARGET povolené pokiaľ nie sú v rozpore so zákonom. Vzhľadom na charakter reklamy môže byť v niektorých partnerských sieťach zobrazenie reklamy obmedzené, prípadne zamietnuté
reklama na výživové doplnky a produkty na chudnutie sú povolené za predpokladu, že nepropagujú nepovolené látky a akékoľvek dalšie produkty považované podľa vlastního uváženia za nebezpečné
reklama na MLM (multi-level-marketing) je v sieti ETARGET povolená za podmienky, že nenavádza k podvodu, alebo inej trestnej činnosti, nezavádza zákazníka a nie je klamlivá. Vzhľadom na charakter reklamy môže byť v niektorých partnerských sieťach zobrazenie reklamy obmedzené, prípadne zamietnuté
reklama nesmie podporovať alebo navádzať k nelegálnej či trestnej činnosti, nesmie zavádzať a byť klamlivá.
Titulok a popis reklamy musí:
byť napísaný v slovenskom jazyku a byť v súlade s pravidlami slovenského pravopisu
stránka, na ktorú reklama smeruje, musí byť písaná v slovenskom alebo českom jazyku
byť zrozumiteľný a objektívny
priamo súvisieť s obsahom stránky, na ktorú sa užívateľ preklikne cez danú reklamu
Titulok a popis reklamy nemôže obsahovať:
kontaktné údaje (e-mail, telefónne čísla, adresu, atď.)
názvy konkurenčných spoločností a produktov
opakujúce sa výrazy, slovné spojenia a formulácie v titulku a popise
skrátené slová, okrem bežne zaužívaných (napr., atď., a podobne)
vulgárne výrazy a slangové výrazy
univerzálne výrazy vyzývajúce k akcii ako napr. "kliknite sem", "navštívte tieto stránky", ktoré možno použiť v každom odkaze nezávisle od jeho obsahu
matematické znaky, viacnásobné medzery a znaky (+, <, >, ::, |, { }, :-), atď.)
veľké písmená samostatne
reklama môže obsahovať najviac jeden výkričník
slová s veľkými písmenami okrem zaužívaných výrazov ako napr. CD, DVD, CD-ROM, atď.,
názov Vašej spoločnosti môže byť napísaný veľkými písmenami iba ak je tak uvedený v OR
cenu Vášho produktu/služby, pokiaľ nie je uvedená aj na web stránkach, na ktorú reklama smeruje
Kľúčové slová:
musia súvisieť s obsahom web stránky, na ktorú sa užívateľ preklikne cez reklamu. V prípade nízkej efektivity (pomer zobrazovania a kliknutia) budú systémom pozastavené.
Obrázky:
Obrázok má podporiť cielenie vašej reklamy a pritiahnuť tých ľudí, ktorí majú záujem o váš produkt. Upúta aj tých užívateľov internetu, ktorých pozornosť sa primárne sústredí na obrázky a následne na text.
Ideálne je, aby obrázok čo najpresnejšie zobrazoval ponúkaný produkt alebo službu. Čím jasnejší bude jeho obsah, tým môžete získať viac relevantnejších zákazníkov za menej peňazí.
Obrázok k Vašej reklame musí:
priamo súvisieť s obsahom stránky, na ktorú sa užívateľ preklikne pomocou danej reklamy
byť upravený na veľkosť 1200x630 px, s maximálnou veľkosťou 500 kb
Obrázok k Vášej reklame nemôže obsahovať:
kontaktné údaje (e-mail, telefónne čísla, adresu, URL, atď.)
názvy konkurenčných spoločností a produktov
reklamné obrázky nesmú obsahovať viac ako 20 % textu
obrázky nesmú obsahovat logo spoločnosti
obsah propagujúci nezákonnú činnosť (napr. incest, fašizmus...)
vulgárny obsah
text vyzývajúci k akcii ako napríklad “kliknite sem”, “navštívte tieto stránky”, ktoré je možné použiť v každom obrázku nezávisle od jeho obsahu
Hlavné dôvody pozastavenia Vašich reklám:
nefunkčnosť web stránky
nerelevantnosť textu reklamy k obsahu uvedenej web stránky
otváranie ďalších stránok po otvorení Vašej web stránky uvedenej vo Vašej reklame
chýbajúce kontaktné údaje na Vašich web stránkach
chýbajúce podmienky používania stránky
obsah stránky ktorý je v rozpore so zákonom, alebo propaguje veci ktoré sú v rozpore so zákonom
Odporúčame Vám, aby:
titulok a popis reklamy obsahoval predmet činnosti, alebo ponúkaný produkt/službu
ste používali slová ako napr. "zadarmo", "nové", "akcia", atď. len vo vzťahu k produktu umiestnenom na stránke kam smeruje reklama
vytvorte si viac reklám s URL smerujúcimi na podstránky konkrétnych produktov
ste zadávali ako kľúčové slová maximálne 2-slovné spojenia
Toto sú základné pravidlá slúžiace k zadávaniu Vašich reklám, ktoré môžu byť rôzne zmenené či doplnené. Vaše reklamy a k nim zadané kľúčové slová môžu byť opakovane revidované a prípadne upravené.